Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Περί ορέξεως....


Αν μου έλεγε κάποιος πριν χρόνια πως είναι χορτοφάγος θα σκεφτόμουν πως σίγουρα είναι ψώνιο.
Αν μου έλεγε πως είναι vegan θα φανταζόμουν πως πρόκειται για κανένα νέο μουσικο-κοινωνικο κίνημα τύπου Emo ή στην χειρότερη  περίπτωση θα φανταζόμουν πως πρόκειται για καμιά νέα χολιγουντιανόφερτη αίρεση......Δεν θα μου πήγαινε ποτέ στο μυαλό πως είναι κάτι σχετικό με την διατροφή,την προστασία των δικαιωμάτων των ζώων κτλ,κτλ,κτλ.



Σήμερα βέβαια όλοι γνωρίζουν στην Ελλάδα τι είναι ο βιγκανισμός.Εντάξει,ίσως η μαμά μου να μην γνωρίζει αλλά άνθρωποι κάτω των 50  κάτι θα έχουν ακούσει...

Όχι,δεν είμαι βίγκαν.Θα ήθελα,συμφωνώ 100% με την φιλοσοφία αλλά είμαι αδύναμη...το μεν πνεύμα πρόθυμον,η δε σαρξ ασθενής.
Αν είμαι χορτοφάγος;Δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες.Κάποτε έτρωγα κρέας σε καθημερινή βάση,ακόμα και οι "μέρες των οσπρίων" και των λαδερών είχαν δίπλα κανά παστό,κανά λουκανικάκι,κανά μεζέ βρε αδερφέ....Πάλι καλά που νήστευα δηλαδή πάντα το Πάσχα και εκείνες τις 40 και κάτι μέρες τα ζωντανά του πλανήτη δεν είχαν να φοβούνται τίποτα από μένα.

Για να είμαι ειλικρινής πάντα ένιωθα τύψεις για το κρέας που υπήρχε στο πιάτο μου,απλά ήταν πολύ νόστιμο και με ένα "Χριστέ μου συγχώρα με" ξεχνούσα τις τύψεις και η χοιρινή μπριζόλα και τα κεφτεδάκια ήταν και πάλι φαγητό και όχι ένα "πρώην" ζωντανό πλάσμα.

Μέχρι που ήρθε στην ζωή μου το κοριτσάκι μου.Τότε έφαγα ΤΗΝ φρίκη.Να μην τα πολυλογώ-εξάλλου τα έχω ξαναπεί και εδώ-είδα το θέμα "κρέας" αλλιώς.
Είμαι ακόμα στο στάδιο της απεξάρτησης.Δεν έχω ακόμα "καθαρίσει".Στο μυαλό μου υπάρχει ακόμα το κρέας όπως βέβαια και στο διπλανό πιάτο του keyman.Γι'αυτό και αποφεύγω να αυτοαποκαλούμαι "χορτοφάγος".Είναι κάτι σαν τους καπνιστές και το τσιγάρο.Τους ρωτάς:"Καπνίζεις;",σου λένε "όχι το έκοψα" και εσύ "μπράβο βρε που τα κατάφερες!!!Πόσο καιρό το έχεις κόψει" και σου απαντάνε "5 μέρες".........!!!!!!!!!!!!!!!


Αν δεν περάσουν 5-6 χρόνια αποχής,καθαρός δεν μπορείς να νοείσαι.....

Δεν θα πω πως είναι εύκολο,δεν θα πω πως δεν μου λείπει το κρέας.
Σήμερα θα πω για όλα τα άλλα τρόφιμα που γνώρισα επειδή έκοψα το κρέας.Και εδώ θέλω να ευχαριστήσω την φίλη μου την Άννα που είναι χρόνια πολλά βίγκαν και ειδική πια στην σωστή και ισορροπημένη διατροφή ενός βίγκαν.Εκείνη μου φέρνει λοιπόν συνέχεια νέα τρόφιμα να δοκιμάζω και την ευγνωμονώ!
Όταν δεν τρως κρέας τρως πολλά όσπρια.Λάτρευα και στο παρελθόν τα όσπρια αλλά τώρα σχεδόν τα θαυμάζω για την διατροφική τους αξία.Τα έχω ερωτευτεί!Η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να ζήσεις μόνο με λαχανικά και φρούτα.Εκτός όμως από τα γνωστά όσπρια με τα οποία μεγαλώσαμε υπάρχουν και τόσα νέα,αλλά και άλλα καταπληκτικά τρόφιμα(δημητριακά,σπόροι),πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα που δεν είχα ιδέα πως υπήρχαν.Φανταστικές νέες υγιεινές γεύσεις και επιλογές που κάνουν την αποχή από το κρέας λιγότερο επώδυνη και δίνουν στο σώμα όσα καλά(αν υπάρχουν)μπορεί να δώσει μία μερίδα κρέας.

Κινόα και ροβίτσα και κεχρί και λιναρόσπορος και ρεβυθάλευρο και φακές μπελούγκα και πληγούρι  Ζέας και φαγόπυρο και χαρουπάλευρο και και και.....

Απορώ κι εγώ γιατί δεν τα είχα φάει όλα τούτα πριν.Επειδή δεν τα βρίσκω στο σούπερ μάρκετ ή γιατί είναι πιο εύκολο να βάλω στο φούρνο ένα κοτόπουλο με πατάτες;;;;;Μάλλον το δεύτερο.

Σας προτρέπω λοιπόν να δοκιμάσετε.Σας προτρέπω να αποφύγετε το κρέας για λίγες μέρες την εβδομάδα.Σας προτρέπω να αγοράσετε τα ευλογημένα αυτά τρόφιμα,να τα αμπαλάρετε όμορφα  και να τα χαρίσετε σε φίλους και συγγενείς ώστε να τα γνωρίσουν και αυτοί.Και από συνταγές το ιντερνέτ να'ναι καλά!

Εγώ τα έβαλα σε γυάλινα βαζάκια,έβαλα ύφασμα στο καπάκι και σε ταμπελάκια κραφτ έγραψα τα ονόματά τους και από πίσω ημερομηνία λήξης και κάποια διατροφικά στοιχεία ή μια συνταγή.Νομίζω πως είναι ένα πραγματικό στολίδι για τη κουζίνα αλλά και για την υγεία μας.Δεν νομίζετε;



















Και έτσι για το τέλος burgers από ρεβυθάλευρο.Απλά υλικά  και τέλεια γεύση!
Επιφυλάσσομαι για την συνταγή.



Αυτά αγαπημένοι μου.
Φιλιά και καλή σας όρεξη!

21 σχόλια:

  1. λυπάμαι που το λέω αλλά είμαι κρεατοφάγος.. Δε νομίζω να μπορούσα να κόψω το κρεας αλλά σίγουρα θα προτιμούσα λιγότερο επίπονο τελος για τα ζώα.. πριν καταλήξουν στο πιάτο μου.. Όπως και να έχει ειναι πολυ ωραίες οι προτάσεις σου Γεωργία μου και στα βαζάκια δείχνουν υπέροχα.. Τα ρεβυθοburger όντως φαίνονται νόστιμα.. Για βάλε συνταγή.. φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μπορω χωρίς κρέας!!!!!!! Ακόμη και στη νηστεία έχω θέματα, πέφτει ο αιματοκρίτης αστα!
    Πολύ ωραία όμως η παρουσίαση σου κ το μπέργκερ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτά τα προϊόντα τα έμαθα καθώς έψαχνα βιολογικά προιόντα για την κόρη μου. Της έδινα κρέμα με κινόα και νομίζω τίποτα δεν είχε να ζηλέψει από την περίφημη Μπισκοτόκρεμα, άσε που ήταν μικρή και δεν ήξερε... Δυστυχώς όμως δεν τα ένταξα στην καθημερινή μας διατροφή και έτσι σιγά σιγά ξεχάστηκαν... Η ιδέα με τα βαζάκια σου είναι πολύ όμορφη και οι ετικέτες σου πολύ ιδιαίτερες. Θα χαρώ πολύ να φτιάξω τα μπιφτεκάκια σου με ρεβυθάλευρο. Αναμένω τη συναταγή. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμορφες οι προτάσεις σου.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ήμουν ΜΗ κρεατοφάγος για 20 σχεδόν χρόνια και σε πληροφορώ πως δεν είχα ΠΟΤΕ πρόβλημα με την υγεία μου, με τον αιματοκρίτη μου ή οτιδήποτε άλλο. Έτρωγα πολλά όσπρια, τα οποία λατρεύω έτσι κι αλλιώς και ψάρια. Δεν ήμουν εκ πεποιθήσεως ''χορτοφάγος'', έτρωγα όλα τα παράγωγα του ζώου εκτός απ' το ζώο απλά και μόνο γιατί συνειδητοποίησα κάπου στα 18 μου, ότι ΔΕΝ μ' αρέσει το κρέας. Κάποια στιγμή αρρώστησα πολύ και οι γιατροί δεν έβρισκαν την αιτία του προβλήματος. Μπαινόβγαινα στα νοσοκομεία για τρία χρόνια κι επειδή βρέθηκε μια ανόητη γιατρός να μου πει ότι πρέπει να ξαναβάλω το κρέας στη διατροφή μου κι επειδή ο πνιγμένος απ' τα μαλλιά πιάνεται, άρχισα να τρώγω πάλι κρέας με τη μορφή κρέμας γιατί πλέον δε μπορούσα να το φάω κανονικά. Ακόμα και σήμερα δεν μπορώ να φάω μπριζόλες και σκληρό κρέας, δε μπορώ να το μασήσω.Αν με ρωτάς τώρα, που τρώγω κρέας δύο με τρεις φορές το μήνα,αν το θέλω πραγματικά, θα σου πω πως μπορώ και χωρίς αυτό. Πιστεύω όμως πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να επιλέγει τη τροφή του και πως τα ζώα αποτελούν ΜΕΡΟΣ της διατροφής του ανθρώπου. Όπως υπάρχουν ζώα φυτοφάγα και ζώα κρεατοφάγα υπάρχουν κι άνθρωποι το ίδιο. Το κακό είναι πάντα η υπερβολή, ''παν μέτρον άριστον'' που έλεγαν κι οι αρχαίοι! Μη ζορίζεσαι για τίποτα, κάνε αυτό που νοιώθεις και ΟΧΙ ΕΝΟΧΕΣ! Εν τω μεταξύ, μη ξεχάσεις τη συνταγή για τους ρεβυθοκεφτέδες!!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και τα βαζάκια σου...όνειρο, με τις ετικέτες τους και τα πολύχρωμα υφάσματα στα καπάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλα όσα έχεις στα ωραία βαζάκια σου βρίσκονται στο ντουλάπι μου.
    Κρέας δε μπορώ να αποφύγω να μαγειρεύω ακόμα, αλλά οι πολύτιμες αυτές τροφές πρέπει να είναι καθημερινά στο πιάτο μας.
    Εύχομαι να καταφέρεις ν' αποτοξινωθείς και να έχεις πολύ καλή υγεία.

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα τελευταία χρόνια έχουμε μπει και εμείς στη λογική της υγιεινής διατροφής. Δεν είμαστε χορτοφάγοι αλλά το κόκκινο κρέας το τρώμε 2 φορές το μήνα, (εκτός εκτάκτων περιπτώσεων ) και η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη σαλάτες, όσπρια και λαδερά.Δεν μπορώ να πω ότι νιώθω ότι έχω στερηθεί κάτι, μάλλον το αντίθετο. Παλιά "καθάριζα" με μια μπριζόλα το θέμα του φαγητού και δεν σκεφτόμουν παραπάνω. Τώρα υπάρχει άφθονη ποικιλία και φαντασία προκειμένου να βρω ένα πιάτο που συγκινεί και τους υπόλοιπους. Υπέροχα τα βαζάκια σου!! Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να πω την αλήθεια, πολλές φορές περνάει από το μυαλό μου η σκέψη να κόψω το κρέας. Δεν τρώω και συχνά άλλωστε μιας που τα όσπρια και τα ζυμαρικά μου αρέσουν πολύ περισσότερο. Αλλά αφενός μου αρέσει πολύ το κοτόπουλο και αφετέρου δεν νιώθω ακόμα έτοιμη.
    Πολύ όμορφα τα βαζάκια και ανυπομονώ για τη συνταγή.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τέλεια τα βάζα σου! Μια φιλική σύμβουλη μόνο:να τα βάλεις κάπου που να μην έχεις φόβο να πέσουν! Πίστεψέ με, δε θες να τα μαζεύεις από το πάτωμα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα!!! Καιρό τώρα φλερτάρω με την κινόα κυρίως, γιατί έχω πολλές συνταγές του J.Oliver και για να πω την αλήθεια παλιότερα δεν ήξερα τί ήταν αυτό που χρησιμοποιούσε στα πιάτα του. Το κρέας δεν μου αρέσει κι ευτυχώς ούτε κι ο Βασίλης το αποζητάει οπότε το τρώμε σπάνια. Τα βάζα σου είναι πολύ γουστόζικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οπωσδήποτε θέλουμε μια συνταγή την εβδομάδα.Τουλάχιστον σπίτι μας με το κρέας δεν έχουμε καλές σχέσεις.Σ'ευχαριστούμε πολύ για τις συμβουλές σου.Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα μόνο που βλέπεις ετσι τα υπέροχα βαζάκια σου, θέλεις να φας όπωσδήποτε ότι έχει μέσα! Εγώ, να σου πω την αλήθεια, δεν είμαι πολύ φανατική του κρέατος. Αν με αφήσεις, μπορεί να φάω και μια φορά το μήνα... Δυστυχώς όμως, δεν έχω ανοίξει πολύ το μενού μου στις γεύσεις που μας προτείνεις και έχω την αίσθηση ότι θα μου αρέσουν πολύ! Μπράβο κορίτσι για τις επιλογές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όμορφα τα βαζάκια που ετοίμασες και τα καλούδια που έβαλες μέσα ,Θα πω όμως κάτι χωρίς να θέλω να φανώ κακιά, πριν από λίγο καιρό όταν έλεγα ότι μαγειρεύω όσπρια, ψάρι και λαχανικά και το κρέας ήταν μια στις τόσες με κοίταζαν οι περισσότεροι σαν να ήρθα από τον Άρη .Τώρα που τα ανακάλυψαν και έγιναν κατά κάποιο τρόπο μόδα, τώρα έγιναν όλοι υπέρμαχοι αυτής της διατροφής. Εγώ ξέρω να πω, μέτρον άριστο για όλα και για το φαγητό, γιατί ο οργανισμός χρειάζεται όλες τις τροφές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όμορφα τα βαζάκια σου και το μπέργκερ σου φαίνεται λαχταριστό.....περιμένω συνταγή!!!!!!!!!
    Νομίζω καλά κάνεις και προσπαθείς να κόψεις το κρέας κι εγώ σπάνια να το μαγειρέψω στο σπίτι...αλλά σε σουβλάκι δε λέω ποτέ όχι!!!!!!!
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλεια η διατροφή σου! Κι εγώ τρώω πολλά απ'αυτά που έδειξες,αλλά τρώω και λίγο κρεατάκι.
    Τα βαζάκια σου και οι ετικέτες που έβαλες,πραγματικό στολίδι για την κουζίνα.
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Kαι εμείς στο σπίτι λιγοστέψαμε το κρέας, όχι σε αυτόν τον βαθμό βέβαια, αλλά δεν το
    τρώμε τόσο συχνά.......
    ΄Εχω ακούσει πολλά για την κινόα, μάλλον πρέπει να την πάρω, θέλω να δω τι γεύση έχει....
    Τα βαζάκια σου είναι τόσο όμορφα !!!!!!!
    Οι ετικέτες μου άρεσαν πολύ !
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κι εγώ δεν είμαι κρεατοφαγού αλλά δεν απέχω κι όλας. Αλλά με τέτοιο ντελικάτο αμπαλάρισμα, θα γινόμουνα φανατική χορτοφάγος! Πολύ ωραία δουλειά έκανες, μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ποσο δικιο εχεις!!! εγω βεβαια δεν ετρωγα ποτε πολυ κρεας μια φορα την εβδομαδα , αλλα επειδη η μαμα μου ειναι φαν της υγιεινης διατροφης μου κληρονομησε αυτο το μικροβιο κ οταν αρχιζα να ανακαλυπτω τις τροφες που ανεφερες ενθουσιαστηκα!!!! πολυ ομορφο δωρακι αυτο που ετοιμασες και εξαιρετικα χρησιμοοοο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εγώ τρώω πολύ κρέας βρε παιδί μου... Με παρασύρει και ο καλός μου... Θα το φτιάξω όμως το πράγμα, που θα μου πάει! Τα βαζάκια είναι π-α-ν-έ-μ-ο-ρ-φ-α! Αν θες πέρασε από το blog μας που γιορτάζει. Κληρώνουμε δωράκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεωργια μου εχεις δικιο κι εγω εχω ανακαλυψει πολλα που δεν τα τρωγαμε αλλα ειναι πεντανοστιμα και υγιεινα...η κορη μου τρωει κινοα ...δεν το δοκιμασα ακομη αλλα θα το φαω κι αυτο...τα δε βαζακια σου πανεμορφα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λοιπόν,τι νομίζεις;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Διαβάστε επίσης...

Από το Blogger.

my Friends