Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

applique(απλικέ)-μανία




Μόλις κάποιος ανακαλύψει τον μαγικό κόσμο του απλικέ δύσκολα ξεκολλάει....Είναι μια μορφή διακόσμησης ρούχων και υφασμάτων που έχει απεριόριστες εφαρμογές.

Είναι  οικονομικό αφού γίνεται με μικρά κομματάκια υφάσματος που έτσι κι αλλιώς είχαμε για πέταμα.

Είναι εύκολο στην ραφή του όταν μιλάμε για το "raw edge applique",με λίγη εξάσκηση φυσικά.

Κυριολεκτικά μπορεί να μεταμορφώσει ένα άχαρο και αδιάφορο ρούχο.

Εγώ έχω μόλις αρχίσει να ασχολούμαι με το σπορ και πειραματίζομαι με πολύ απλά σχέδια προς το παρόν μέχρι να του πάρω τον αέρα.Φυσικά υπάρχουν και πατρόν για απλικέ με πολύπλοκα σχέδια
που το αποτέλεσμα πραγματικά μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής αλλά αυτά είναι για τους πολύ προχωρημένους...



Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:

κομμάτια υφάσματος σε διάφορα σχέδια-χρώματα
θερμοκολλητικό φιλμ(αράχνη) με το οποίο θα “κολλήσουμε” τα κομμάτια υφάσματος πάνω στο ρούχο.Θα κολληθεί με το σίδερο.
Υλικό σταθεροποιητικό το οποίο τοποθετούμε κάτω από το ρούχο για να μην σουρώσει κατά το ράψιμο.Μετά το αφαιρούμε σκίζοντάς το.
Μολύβι,ψαλιδάκι
σίδερο
ραπτομηχανή και κλωστές

Λοιπόν ξεκινάμε.

Τοποθετούμε το ειδικό φιλμ με την γυαλιστερή του επιφάνεια να ακουμπάει την ανάποδη του υφάσματος.
Σιδερώνουμε σε θερμοκρασία ανάλογη του υφάσματος.Δεν χρειάζεται ατμός.


Το φιλμ που χρησιμοποιώ είναι αυτό και το αγοράζω από Αμερική.Δεν έχω ψάξει εδώ και δεν ξέρω αν υπάρχει.Το πακετάκι κοστίζει 3,00$


Στην συνέχεια ζωγραφίζουμε πάνω στο χαρτί το σχέδιο του απλικέ.
Κόβουμε με το ψαλίδι το σχέδιο


Αφαιρούμε το χαρτί.
Μένει πάνω στο ύφασμα το διάφανο γυαλιστερό φιλμ.




Το κολλάμε πάνω στο ρούχο(στην καλή του πλευρά) με το σίδερο.Πάλι όχι ατμός!
Το ίδιο κάνουμε και με τα υπόλοιπα κομμάτια του σχεδίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ!Η ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ!



Αφού κολλήσουμε όλα τα κομματάκια θα πρέπει να τα ράψουμε στην θέση αυτή γιατί με το πλύσιμο θα ξεκολλήσουν.

Μπορούμε να ράψουμε με ένα απλό ίσιο γαζί,μπορούμε με ένα ζιγκ ζαγκ ή με την βελονιά που χρησιμοποίησα εγώ(την οποία δεν διαθέτουν όμως οι απλές ραπτομηχανές)


Δεν ξεχνούμε από κάτω να βάλουμε το σταθεροποιητικό υλικό αλλιώς δεν θα γίνει ωραίο.



έτσι δείχνει η ανάποδη πλευρά αφού τελειώσουμε




Τώρα πρέπει προσεκτικά να σκίσουμε το χαρτί.Θέλει λίγο υπομονή


και....
 Η καλή πλευρά!Καλούτσικο....




Μπορούμε να κάνουμε απλικέ και χωρίς ραπτομηχανή,στο χέρι δηλαδή.Το αποτέλεσμα είναι πιο εντυπωσιακό και πιο επίσημο θα έλεγα,όχι τοσο casual όσο το raw edge.
ΕΔΩ είναι ένα βίντεο με τον τρόπο που ράβουμε στο χέρι ένα απλικέ.

Δεν το έχω δοκιμάσει γιατί θέλει χρόνο και υπομονή,κάτι που δεν διαθέτω αλλά μου αρέσει πολύ το αποτέλεσμα!


Δείγματα απλικέ.Όχι φυσικά δικά μου!Πολύ θα το ήθελα....

6 σχόλια:

  1. Τέλειο, τέλειο!!! Τώρα τελευταία το ανακάληψα κι εγώ και δεν θέλω να ξεκολλήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εγω ακόμα δεν έχω πάρει απόφαση να το παραγγείλω απ'εξω το heat n bond. Από ebay το παίρνετε; έχει διάφορες ποιότητες;
    Εχω δει σε κάποια σάιτ που χρησιμοποιούν χαρτί ψησίματος. Αυτό τί δουλειά κάνει;;
    το αυτοκόλλητο για τους γιακάδες είναι άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλα εχω παθει πλακα με τις οδηγιες σου! δεν το εχω τολμησει να το κανω καθως ειμαι αρχαρια στην ραπτομηχανη
    αλλα θα το προσπαθησω με τις οδηγιες σου για οδηγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπέρα πάρα πολύ ωραία τα σχέδια σου και οι οδηγίες πολύ κατατοπιστικές. να σε ρωτήσω αυτό το θερμοκολλητικό φιλμ που λες άμα δεν το βάλουμε δε θα γίνει καλό; αν απλά δηλαδή το ράψουμε κατευθείαν πάνω στο ρούχο δε θα γίνει καλό; ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η "αράχνη" όπως αλλιώς λέγεται κάνει την δουλειά ευκολότερη,όχι όμως πως είναι και απαραίτητη.Κάποιες φορές μάλιστα το αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο χωρίς την αράχνη η οποία προσθέτει μια σκληράδα στο ύφασμα και όταν πρόκειται για ρούχα αυτό δεν είναι πάντα καλό.

      Διαγραφή
  5. Να ρωτήσω κι εγώ κάτι; Το σταθεροποιητικό υλικό που χρησιμοποιείτε για την πίσω πλευρά του υφάσματος , υπάρχει στην αγορά κι πως ονομάζεται; Θα μπορούσε να κάνει το ίδιο κι μία λεπτή αυτοκόλλητη καρίνα; Σας ευχαριστώ για τα τόσο όμορφα κι κατατοπιστικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λοιπόν,τι νομίζεις;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Διαβάστε επίσης...

Blog Archive

Από το Blogger.

my Friends