Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Υφασμάτινα γράμματα(fabric letters garland)


Το ύφασμα στην διακόσμηση του σπιτιού μού αρέσει πολύ!Δίνει μια νότα χαρούμενη,δίνει ζεστασιά!Δίνει την αίσθηση του.....σπιτικού!Με λίγα χρήματα ράβεις  2-3 καλύμματα για τα μαξιλάρια του καναπέ,αλλάζεις μια κουρτίνα,ένα ριχτάρι και όλα ξαφνικά μοιάζουν καινούρια και φρέσκα!

Οι γιρλάντες από υφασμάτινα γράμματα είναι πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια.Και όχι μόνο για τα παιδικά/νεανικά δωμάτια.Τις έχω δει σε φωτογραφίες καθιστικών και σε κουζίνες.Αν το στυλ διακόσμησης του σπιτιού τις "σηκώνει" είναι πραγματικά πολύ όμορφες!



"Γράψτε" με ύφασμα ονόματα,μηνύματα,ευχές και ό,τι άλλο σας κατέβει!Ιδανικές για πάρτι και γιορτές!Δεν θέλουν πολύ ύφασμα και γίνονται πολύ γρήγορα!

Προσωπικά έχω φτιάξει δύο ειδών υφασμάτινα γράμματα,τα λεγόμενα "γεμιστά",δηλαδή αυτά που τα γεμίζουμε με κάποιου είδους γέμισμα για μαξιλάρια και τα λεγόμενα quilted,δηλαδή αυτά που γίνονται όπως ένα quilt,με το παραδοσιακό σάντουιτς(ύφασμα-βάτα-ύφασμα).
Και τα δύο μού αρέσουν πολύ,απλά στα "γεμιστά" δεν μπορείς να πειραματιστείς και με πολλές γραμματοσειρές μιας και το γέμισμα "παραμορφώνει" το τελικό σχήμα.Αντίθετα τα quilted είναι κατάλληλα και για πιο περίτεχνες γραμματοσειρές.





Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:



  • Ρετάλια υφασμάτων τουλάχιστον 25x25cm
  • Βλιζελίνη αν τα υφάσματα είναι λεπτά,όσο πιο χοντρή τόσο το καλύτερο!
  • Ψαλίδι ζιγκ ζαγκ.
  • Πατρόν από γράμματα(τα τυπώνουμε από τον υπολογιστή,η γραμματοσειρά είναι καθαρά θέμα προτίμησης,ύψος περίπου 20εκ.)
  • Γέμισμα για μαξιλάρια και ένα ξυλάκι για να σπρώχνουμε την γέμιση.Βάτα αν επιλέξουμε την quilted εκδοχή.
  • Κορδέλα της αρεσκείας μας για το κρέμασμα ή κορδόνι.
  • Μπουντούζια για το κρέμασμα(αν επιλέξουμε τον συγκεκριμένο τρόπο).
  • Καρφίτσες,κλωστές,ραπτομηχανή(που να κάνει ένα απλό ίσιο γαζί).
Γεμιστά γράμματα
Κόβουμε δύο κομμάτια υφάσματος ελαφρώς μεγαλύτερα από το γράμμα που θέλουμε να φτιάξουμε.Μπορεί να είναι ίδια,μπορεί και διαφορετικά.Τα ενισχύουμε με βλιζελίνη αν είναι λεπτά.
Τοποθετούμε τα κομμάτια το ένα πάνω στο άλλο,ανάποδη με ανάποδη πλευρά.



Τοποθετούμε επάνω το χάρτινο γράμμα που τυπώσαμε.
Καρφιτσώνουμε για να είναι σταθερό.Μπορούμε και να αποτυπώσουμε το γράμμα με μαρκαδόρο που σβήνει μετά από λίγο αν μας είναι δύσκολο το ράψιμο με το χαρτί.Εγώ απλά ακολουθώ αυτόν τον τρόπο γιατί βαριέμαι να σχεδιάζω.
Ράβουμε περιμετρικά αφήνοντας μια τρύπα για να το γεμίσουμε.Σε κάθε γράμμα επιλέγουμε το καταλληλότερο σημείο που θα διευκολύνει το γέμισμα.





Κόβουμε γύρω-γύρω με το ψαλίδι ζιγκ-ζαγκ αφήνοντας ένα περιθώριο 5 χιλ. περίπου.




Από το άνοιγμα που αφήσαμε γεμίζουμε το γράμμα μας.



Πάμε πάλι πίσω στην ραπτομηχανή μας για να κλείσουμε το άνοιγμα.Ψαλιδίζουμε την πλευρά αυτή.



Για να κρεμάσω την γιρλάντα προτιμώ να στερεώνω αρχικά την κορδέλα πίσω από κάθε γράμμα με καρφίτσες και αφού την προβάρω και δω πως κάθεται όμορφα την ράβω ή βάζω ψιλές παραμανούλες.Το κρέμασμα μπορεί να γίνει κάθετα ή και οριζόντια.






Quilted γράμματα

Για να φτιάξουμε την καπιτονέ γιρλάντα κάνουμε ό,τι κάναμε και στην προηγούμενη εκδοχή,απλά ανάμεσα στα δύο υφάσματα παρεμβάλλουμε ένα κομμάτι βάτα,παχιά κατά προτίμηση.
Εδώ δεν χρειάζεται φυσικά να αφήσουμε τρύπα για γέμισμα αφού δεν θα τα γεμίσουμε.Ράβουμε με ίσιο γαζί περιμετρικά το γράμμα μας.
Στην συνέχεια κόβουμε με το ζιγκ ζαγκ ψαλίδι μας.
Είναι πιο δύσκολο το κόψιμο στην περίπτωση αυτή γιατί υπάρχει και η χοντρή βάτα στη μέση.
Αυτό ήταν!Έτοιμο!

Αντί για ίσιο γαζί όμως,μπορούμε να κάνουμε και ένα πυκνό ζιγκ ζαγκ όπως όταν ράβουμε απλικέ.Κατόπιν κόβουμε με το ψαλίδι μας ό,τι περισσεύει πολύ κοντά στο γαζί αλλά με προσοχή να μην κόψουμε την ραφή.



Τα quilted γράμματα μου αρέσει να τα κρεμάω σε κορδόνι αφού τους βάλω μπουντούζια.




Περιμένω τις δικές σας εμπειρίες και συμβουλές αν έχετε φτιάξει κάτι ανάλογο!

Σας φιλώ και σας αφήνω με μια θήκη που έφτιαξα για την φωτογραφική μου μηχανή η οποία ενώ στην αρχή δεν μου πολυάρεσε τελικά την έχω λατρέψει γιατί με έχει βολέψει απίστευτα!







12 σχόλια:

  1. Τα γράμματα είναι πράγματι αγαπημένη διακοσμητική πρόταση που ταιριάζει σε κάθε εποχή ανάλογα με τα χρώματα και τα υφάσματα που επιλέγουμε!
    Τι φοβερή κ η θήκη!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ μου αρέσουν τα quilted γράμματα. Βαριέμαι αφάνταστα να γεμίζω τα "γεμιστά"!!!!!
    Εξαιρετική ιδέα για τα δωμάτια των εγγονιών μου. Ευχαριστούμε για τη λεπτομερή διαδικασία.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λάτρεψα την θήκη για την φωτογραφική σου! Πολύ καλοραμμένη και η επιλογή της πράσινης κλωστής τέλεια! Έχω δοκιμάσει να κάνω υφασμάτινα γράμματα αλλά θέλει υπομονή το γέμισμα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Love the letters. They are so cute. Me too I like to change the decoration of my house with the seasons.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τελεια η θηκη σου, κι εγω το εχω παθει αυτο που λες, να φτιαξω κατι που ενω το απορριπτω αρχικα στην τελικη να μην το αποχωριζομαι! Βεβαια -δυστυχως- το αντιθετο μου συμβαινει συχνοτερα, χαχα!

    Συμφωνω απολυτα για το υφασμα στο χωρο, ειχα φτιαξει μια γιρλαντα την οποια ειχα διακοσμισει ξεχωριστα σε καθε γραμμα και τη χρησιμοποιω ακομα πανω απο το κρεβατι. Σε αυτη ειχα κανει εσωτερικες ραφες, κατι που δυσκολευε ολη τη διαδικασια ασκοπα. Οι εκδοχες που δειχνεις μου αρεσουν και στη επομενη σιγουρα θα τιμησω αυτη με το πυκνο ζιγκ ζαγκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τελεια τα γραμματα!! και γινονται πολυ ευκολα τελικα!!! Τη θηκη της μηχανης τη λατρψα κι εγω!! πολλα φιλια και καλη εβδομαδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τέλεια!!! Πολύ ωραίες οι δημιουργίες σου. Προσπάθησα και εγώ να φτιάξω το όνομα της κόρης μου αλλά τα γράμματα "γερνουν". Το "Π" για παράδειγμα κοντεύει να γίνει τρίγωνο. Είμαι καινούργια στο ραψιμο και δεν μπορώ να φανταστώ τί φταίει. Μπορείς να με συμβουλέψεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσα το πρόβλημα σου είναι πολύ συνηθισμένο,μου συμβαίνει και εμένα.Δοκίμασε να βάλεις λιγότερη γέμιση και αφού το γεμίσεις και ράψεις την τρύπα σιδέρωσε το με ατμό προσπαθώντας ταυτόχρονα να το ισιώσεις.

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα! Πολύ χρήσιμη και αναλυτικη αναρτηση!Ως αρχάρια όμως έχω απορία. Η βλιζελινη τι είναι και γιατί την χρησιμοποιούμε; Και κάτι ακομη που ίσως γνωριζεις: ελληνική χοντρή γραμματοσειρά που μπορώ να βρω για να εκτυπώσω; Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπέρα Ιωάννα,βλιζελίνη αυτοκόλλητη βρίσκεις στα καταστήματα με είδη ραπτικής.Γραμματοσειρά μπορείς να εκτυπώσεις από ένα πρόγραμμα του υπολογιστή που έχεις για να γράφεις πχ word.Θα το κάνεις σε πολύ μεγάλο μέγεθος και θα το εκτυπώσεις.

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση! Για την γραμματοσειρά δεν φανταζόμουν πως θα ήταν τόσο απλό, πίστευα πως ήθελε κάποια από μόνη της "παχουλή"! Καλή συνέχεια σε όλα!

      Διαγραφή

Λοιπόν,τι νομίζεις;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Διαβάστε επίσης...

Blog Archive

Από το Blogger.

my Friends