Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Wonky log cabin block


Η ραπτική είναι ξανά μόδα!Κάθε φορά που πηγαίνω στο κέντρο της Αθήνας για προμήθειες  όλο και κάποιο καινούριο μαγαζί θα ανακαλύψω με υφάσματα.Και ας μην κρυβόμαστε,είναι όλα γεμάτα!!!
Τα παλιά μαγαζιά με υλικά ραπτικής έχουν πια καλούδια που μέχρι χθες μόνο στα αμερικάνικα e-shops μπορούσες να βρεις.Χόμπυ ξενόφερτα μας έχουν γοητεύσει και μας έχουν πάρει τα μυαλά....πράγμα που το χρειαζόμασταν γιατί τα μυαλά μας είχαν πήξει από την μιζέρια και την λέξη "κρίση".Είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκω στην μικρή μου πόλη τα απαραίτητα για το αγαπημένο μου quilting.Εκτός βέβαια από υφάσματα,εκεί είμαστε ακόμα πολύ πίσω....αλλά η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία....



Το πάτσγουορκ(quilting) είναι λοιπόν το θέμα και αυτής της ανάρτησής μου.Και συγκεκριμένα το wonky log cabin quilt block.Είναι ένα "πατρόν" για quilting εύκολο,από αυτά που δεν χρειάζεται να ανησυχείς συνέχεια για το αν οι ραφές σου συναντούν ακριβώς η μία την άλλη.Είναι για τις στιγμές που θες να ράψεις κάτι χαλαρό.Χρησιμοποιούμε ρετάλια,στην ουσία λωρίδες από ρετάλια πλάτους 2,5"(6,25εκ)και σε διάφορα μήκη.Το τελικό μας "τετράγωνο" θα είναι 11"x11" και μπορούμε να φτιάξουμε πολλά,να τα ενώσουμε και να φτιάξουμε ένα μεγάλο πάπλωμα ή απλά να το χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε ένα σουπλά ή ένα μαξιλάρι.




Απαραίτητα εργαλεία έιναι ο μεγάλος μας χάρακας και το κοπίδι ροδέλα για να κόψουμε τις λωρίδες των υφασμάτων.Φυσικά και η επιφάνεια κοπής μας.Για να κόψω τα τετράγωνα(θα καταλάβετε παρακάτω)χρησιμοποιώ ακρυλικούς τετράγωνους χάρακες οι οποίοι δεν είναι απαραίτητοι αλλά κάνουν την δουλειά πολύ ευκολότερη.Αν δεν έχουμε αυτούς τους χάρακες μπορούμε να φτιάξουμε αυτοσχέδια πατρόν από πολύ χοντρό χαρτόνι,στην περίπτωση αυτή σημαδεύουμε με μαρκαδόρο και κόβουμε με ψαλίδι.Επίσης θα χρειαστούμε όπως πάντα το 1/4" ποδαράκι της ραπτομηχανής μας.






ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΝΤΣΕΣ επειδή οι χάρακες και τα πατρόν είναι με ίντσες.

Πολυ μπλα μπλα βρε παιδί μου....λοιπόν ξεκινάμε.

Όπως είπα ήδη,θα κόψουμε τα ρετάλια μας σε λωρίδες πλάτους 2,5".Παίρνουμε μία από τις λωρίδες μας(μία κοντή)και κόβουμε ένα κομμάτι 2.5"Παίρνουμε μία άλλη(διαφορετικό ύφασμα)και κόβουμε και από αυτή ένα κομμάτι 2.5".Οπότε έχουμε τα δύο τετράγωνα όπως φαίνονται και πιο κάτω.



Τοποθετούμε τα τετραγωνάκια μας καλή με καλή πλευρά και ράβουμε με το 1/4" ποδαράκι της ραπτομηχανής μας.


Τις ραφές τις σιδερώνουμε ανοικτές ή προς την μία πλευρά.Στην μέση είναι πιο δύσκολο αλλά πιο όμορφο στο τέλος.Η απόφαση δική σας.


Η συνέχεια είναι εύκολη και διασκεδαστική όταν του πάρεις τον αέρα.Επειδή σε κάθε βήμα ράβουμε,κόβουμε και σιδερώνουμε καλό είναι να έχουμε κοντά μας και την επιφάνεια κοπής μας και το σίδερο.Για να μην κάνουμε πολλές διαδρομές,εκτός βέβαια και αν το βρούμε ως ευκαιρία για γυμναστική... χαχα!!!Εγώ επειδή δεν μπορώ το πηγαινέλα έβαλα ένα σεντόνι πάνω στο τραπέζι μου και πατάω εκεί τις ραφές.



Το δεύτερο βήμα είναι να ράψουμε την τρίτη λωρίδα υφάσματος όπως δείχνει η παρακάτω φωτό.Αφού την ράψουμε θα κόψουμε ό,τι περισσεύει.







Και συνεχίζουμε να προσθέτουμε λωρίδες ξεκινώντας το ράψιμο από το κομμάτι που ράψαμε τελευταίο.Είναι ένας καλός τρόπος για να θυμόμαστε πού πρέπει να ράψουμε και να μην μπερδευτούμε.









Εάν θέλαμε να φτιάξουμε ένα απλό log cabin block θα συνεχίζαμε να προσθέτουμε λωρίδες μέχρι να φτάσουμε το επιθυμητό μήκος και πλάτος.Εμείς ομως θελουμε ένα wonky log cabin block.Δηλαδή ένα τρελιάρικο,ακανόνιστο log cabin block που είναι σαν τον πύργο της Πίζας.

Οπότε αφού ράψουμε και το κομμάτι Νο 7 παίρνουμε τον χάρακα-πατρόν  6.5"x6.5" ή το χαρτονένιο πατρόν μας και κόβουμε όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτό,τοποθετώντας το πατρόν δηλαδή υπό γωνία.Αυτό που προκύπτει είναι το παρακάτω τετράγωνο διαστάσεων 6,5"x6,5".



Συνεχίζουμε τώρα να προσθέτουμε λωρίδες στο νέο μας τετράγωνο με τον εξής τρόπο.Ράβουμε κάθε νέα λωρίδα στην πλευρά που έχει δύο ραφές.Η παρακάτω φωτό τα λέει όλα νομίζω.








Το νέο τετράγωνο που προέκυψε θα το κόψουμε κι αυτό λοξά με τον χάρακα ή το πατρόν(θα κόψουμε ένα τετράγωνο χοντρό χαρτόνι 9"x9") μας σε τελική διάσταση 9"x9".Έτσι έχουμε το παρακάτω νέο τετράγωνο.





Μην νομίζετε βέβαια πως η ιστορία μας τελειώνει εδώ.Είπαμε είναι εύκολο,δεν είπαμε πως είναι γρήγορο...
Συνεχίζουμε με το νέο μας τετράγωνο όπως και με το προηγούμενο.




Το τελικό τετράγωνο(quilt block)είναι το παρακάτω και είναι διαστάσεων 11"x11"






Βέβαια θα μπορούσαμε να το συνεχίσουμε μέχρι να φτάσει στις διαστάσεις που θέλουμε αλλά εγώ το σταματάω εδώ.

Το πίσω μέρος του τετραγώνου με τις ραφές σιδερωμένες ανοικτές είναι όπως φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία.





Και προς την μία μεριά είναι έτσι.



Έφτιαξα το λοιπόν έξι από δαύτα για να γίνουν ένα μικρό στρωσίδι για το κορίτσι μου.


Tα τετράγωνά μου ενώθηκαν και έγιναν το παρακάτω quilt!


Με λίγες "κορνιζούλες" γύρω γύρω βέβαια....της αρέσει το φούξια,τι να κάνουμε;;;;Πωπω όποιος δεν παρακολουθεί το blog θα νομίζει πως μιλάω για μικρό παιδάκι....χιχι







Για βάτα έβαλα χοντρό fleece γιατί ήθελα κάτι πιο ζεστό από το βαμβάκι.Το ρέλιασμα έγινε στην μηχανή.Αισθητικά δεν μου γεμίζει το μάτι αλλά στην προκειμένη περίπτωση ήθελα αντοχή και το ράψιμο στο χέρι δεν θα άντεχε τα νυχάκια της....Εδώ μπορείτε να βρείτε και οδηγίες για την τοποθέτηση του ρελιού.Το quilting(καπιτονάρισμα)έγινε με πυκνές παράλληλες ραφές, 1/2" απόσταση η μία από την άλλη.Οι ραφές δεν είναι απολύτως ίσιες και το αποτέλεσμα δίνει την αίσθηση του χειροποίητου.Αυτή η μορφή καπιτοναρίσματος μου αρέσει πολύ αλλά είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και δεν συστήνεται για μεγάλα quilts.






Η κοπελιά μου το λατρεύει και δεν το αποχωρίζεται τις κρύες νύχτες...



Καλό μήνα να έχουμε.
Φιλιά!

27 σχόλια:

  1. Ότι το έχεις το θέμα ήταν ήδη γνωστό αλλά τώρα ξεδίπλωσες το μεγαλείο σου! Τα χρώματα υπέροχα, καλά για τη λεπτομέρεια δεν το συζητώ, δε μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Υπέροχο εύχομαι πολλά, πολλά ακόμα για το μέλλον. Να κάνεις και κανένα χριστουγεννιάτικο, να το απλώσεις στον καναπέ, να το χαίρεσαι τις ημέρες των εορτών. Λένε ότι θα μας κάνει και πολύ κρύο. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μμμμ.. νομίζω ότι δεν έχω τόση υπομονή! Αν μπείς βέβαια στο χορό, θα χορέψεις... είναι τόσο όμορφο το αποτέλεσμα που μάλλον αξίζει τον κόπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. υπέροχο!δεν θα το επιχειρήσω ποτέ βέβαια (καθότι άσχετη) αλλά οι οδηγίες και οι φώτο καταπληκτικές!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χιχι, το κοριτσάκι σου είναι πολύ τυχερό! αλήθεια σε συγχαίρω για την υπομονή σου αρχικά και για το τέλειο αποτέλεσμα στη συνέχεια. το ρέλιασμα εμένα με ταλάιπώρησε αρκετά γιαυτό κατέφυγα στη λύση της σατεν κορδέλας. Κάποια στιγμή αν έχεις όρεξη δώσε μας τα φώτα σου! Καλό Σ-Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στα πούπουλα το έχεις το κορίτσι σου!!!!!
    Α! ρε Maya, και να΄ξερες τι χρυσοχέρα μαμά έχεις!!!!
    Γεωργία...μας έχεις βάλει τα γυαλιά!!!
    Εχεις φοβερή εξέλιξη και κάθε φορά, μας περιμένει μια νέα έκπληξη!!!
    Πολλά συγχαρητήρια έκανες φοβερή δουλειά.....
    Θα δούμε πολλά από εσένα, το πιστεύω!!
    Καλό μήνα γεμάτο δημιουργίες....
    Πολλά φιλιά...δώσε ένα και στο φουξοκόριτσο σου!!!!!
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κυρία μου, σας βγάζω το καπέλο!!!!!
    Όσον αφορά τα ίσια γαζιά που βλέπουμε στα χειροποίητα quilts, έχουν κι αυτά τα μυστικά τους... Ρίξε μια ματιά εδώ και θα καταλάβεις.
    http://www.greenfairyquiltsblog.com/2013/03/video-tutorial.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ειναι τρελα!!!!τυχερη η μαγια σου!!!!φιλια πολλα και θελουμε κι αλλα quilts...πολλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλό μήνα!!! υπέροχο!!! αχ θέλω κι εγώ να το δοκιμάσω, μου άρεσε πολύ!!!! ελπίζω να τα καταφέρω.. φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εντάξει...τι να λέμε τώρα??? είναι απλά ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ !!!! τα θερμά μου συγχαρητήρια...κάθε φορά αναρωτιέμαι τι ετοιμάζεις και κάθε φορά μένω άφωνη!!! υπέροχα υφάσματα, τέλειοι συνδιασμοί, μοναδικό αποτέλεσμα!!!
    μπράβο σου Γεωργία μου!!!
    καλό μήνα, καλό σκ και καλές ξάπλες στη Μάγια στο νέο της παπλωματάκι!!!(σα παιδάκι κι αυτή...χιχι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολυ ωραιο αποτελεσμα!!!Το κανεις να φαινεται τοσο ευκολο με τις οδηγιες σου αν κ δεν εχω ιδεα απο quilting!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. είσαι άπαιχτη κορίτσι μου τι να λέμε τώρα!!!!!!!!!!! Δεν είναι μόνο η αγάπη σου για την τέλεια ραπτική που κάνεις ή τα χρώματα και τα υφάσματα που συνδυάζεις...μα και ο χρόνος που αφιερώνεις για την άκρως επαγγελματική παρουσίαση!!! μπράβο σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εντάξει ευτυχώς μου φαίνεται που δεν έχω και πολύ ελεύθερο χρόνο με τις μικρές μου κυρίες, γιατί με αυτές τις ιδέες και τα φοβερά tutorials θα είχα ξεκινήσει και τη ραπτική!
    Πανέμορφο και πάλι Γεωργία!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ειναι αληθεια πανεμορφο το δημιουργημα σου , ραβω κι εγω αλλα αυτο θελει τη τεχνη του και τα χρωματα που συνδυασες ειναι πολυ ωραια , μπραβο σου θα κρατησω το tutorial γιατι εξηγεις πολυ καλα και ετσι τολμαω να αρχισω να δοκιμαζω, φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χα, χα!!! Υπέροχο, τρελλιάρικο κι εντυπωσιακό!!! Μπράβο σου για το μεράκι και τις τέλειες οδηγίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολυ ομορφο και εκπληκτικό το tutorial! Καποια στιγμη θα πρέπει να αγορασω μια ραπτομηχανη .. καημο το έχω! (χρόνο ομως δεν έχω!!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ πολύ αναλυτικές οι οδηγίες σου ,κάποια στιγμή λέμε να το τολμήσουμε κι εμείς!!!!!Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΡΕΛΑΙΝΟΥΝ........περιττο να σου πω οτι ενα τετοιο κομματακι γινεται ανετα φανταστικο ρολοι.............για το ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕΙΟ..........για ξεκινα λοιπον ενα-δυο........θα ναι μοναδικα και θα τα θελουν ολες οι ηλικιες ......τα μικρα αλλα και τα μεγαλα κοριτσια..........!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καταπληκτικό το στρωσίδι για το κορίτσι! Το βλέπω στην φωτό πόσο ευτυχισμένο είναι!

    Η τέχνη σου φαίνεται στην γωνία! Επίσης εκτός από το ίσιο γαζί, τα σιδερώνεις τέλεια γιαυτό γίνεται τόσο σωστό το αποτέλεσμα (και όχι ...3D) ! Τα τσιμπιδάκια για το ρέλι είναι πολύ πρακτικά! Οι οδηγίες σου πολύ σαφείς!
    Γεωργία μου μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν βρίσκω λόγια να περιγράψω αυτό που είδα.......
    Δεν τολμώ να το ξεκινήσω καν.......
    Υπέροχο Γεωργία, συγχαρητήρια !
    Πασάς το κορίτσι σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ειναι τοσο τελειο..Θελω κι εγω ενα!!! Να σε ρωτησω κατι μιας και εισαι η θεα του ραψιματος...Θελω να παρω ραπτομηχανη για να ραβω κι εγω τα δικα μου,ποια θα μου προτεινες;τι θα πρεπει να προσεξω να εχει;αν μπορεις στειλε μου mail craftlandgr@gmail.com Σε ευχαριστω πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τελειο... χαρας την υπομονή σου!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κανεις φανταστικη δουλειααααα!επιλεγεις τοσο ομορφα μοτιβα και χρωματα!τα συνδιαζεις εξαιρετικα και το αποτελεσμα ειναι πραγματικα ονειρεμενο!!ΔΕ χορταινω να βλεπω τις αναρτησεις σου...κι ας μην ραβω....ακομααα!( αφηνω ανοιχτο το ενδεχομενο χαχχαα)
    να σαι καλαααα και σε ευχαριστουμε πολυυυ για τον κοπο που κανεις να μοιραστεις τις οδηγιες μαζι σας!καλο Σκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καταρχήν μπράβο στην υπομονή σου για την τόσο λεπτομερή ανάρτηση για το υπέροχο στρωσίδι του κοριτσιού σου!!! Είναι τόσο τυχερή που σ'έχει μανούλα!!! Και μπορεί να μην την γέννησες τη Μάγια (αυτό μας έλειπε) αλλά ξέρω πως την αγαπάς σαν παιδί σου:)
    Τη ζηλεύω να της πεις! Θα έρθω να ξαπλώσω πλάι της στο κανούριο της παπλωματάκι με το φούξια τελείωμα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. πώπω τι γίνεται όσο λείπω!!!! κορίτσι δεν υπάρχει αυτό που βλέπω... απλά σε ευχαριστούμε που κάνεις αυτό που θα έπρεπε όλες να κάνουμε.Μοιράζεσαι και εμπνεεις.. ελπίζω να σου μοιάσω κάποια στιγμή!!!! αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φανταστικό! Τα λόγια είναι περιττά για την δουλεία που έκανες!!!

    Μα πες μου που βρισκεις τοσο ωραία υφάσματα!! Είναι καταπληκτικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Είμαι μια ώρα μπροστά στην οθόνη του λάπτοπ και έχω μείνει με ανοιχτό το στόμα κοιτάζοντας τις αναρτήσεις σου που έχω χάσει! Βρε, Γεωργία, κάνεις απίστευτη δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λοιπόν,τι νομίζεις;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Διαβάστε επίσης...

Blog Archive

Από το Blogger.

my Friends